314H
Joaca de-a responsabilitatea
January 29, 2016
baba4851-f3b2-4ce5-b638-bcb8ba24ede3
Pată de culoare sau pur și simplu Learnity
March 21, 2016
Show all

Ce spun profii alternativi despre learnitași

IMG-20151123-WA0007

Doi learnitași curioși, Ioana T. și Dobro și-au luat profii alternativi la întrebări. Cursul de Psihologie aplicată și cel de Growth Mindset au fost puse sub lupă, de data asta din partea profilor, Psih. Mrd. Mircea Radu, respectiv Corina Angelescu, Learning designer la Universitatea Alternativă.

Ce crezi că a determinat learnitașii să aleagă cursul tău?

Mircea: Cursul a abordat teme actuale și de foarte mare interes pentru adolescenți (cum funcționează mintea, manipularea, sexualitatea, drogurile, bolile psihice, relațiile interpersonale etc.)
Temele combinate cu curiozitatea pentru psihologie au făcut că acest curs să fie atât de dorit. În plus, având în vedere că Psihologia rămâne un domeniu atât de cunoscut (din experiență propriei vieți) dar și necunoscut (sub aspectele sale științifice), e posibil ca learnitasii să fi căutat anumite răspunsuri la întrebările dominante cu care se confruntă în viață de zi cu zi.

Ce impact crezi că a avut cursul asupra adolescenților?

Mircea:  Impactul a fost cu siguranță unul pozitiv, cursul a facilitat autocunoașterea, auto-observarea, dezvoltarea capacităților de relaționare și de gestionare a relațiilor, dovadă fiind feedback-ul lor. Cred că după acest curs sunt și ei mai conștienți de ei înșiși, de nevoile și emoțiile lor, de modul în care relaționează, de resursele și vulnerabilitățile lor.

Cu ce te-au surprins learnitașii?

Corina:  M-am bucurat foarte tare să văd cu câtă deschidere am putut aborda discuțiile din fiecare săptămână. Learnitasii au fost constant ochi și urechi, erau curioși și chestionau lucrurile pe care le explicam. Asta îmi spune că au o gândire critică dezvoltată, iar din punctul meu de vedere asta nu poate fi decât de bine. De asemenea, m-a surprins plăcut să văd cum fiecare era atent la dinamica grupului și își dădeau feedback în timpul sesiunilor, se susțineau reciproc atunci când erau puși în situații în afara zonei lor de confort și erau deschiși să construiască împreună și să lucreze în echipă. Cel mai  mult m-am bucurat atunci când în ultima întâlnire câțiva dintre ei povesteau cum le-au povestit părinților lor despre diferențele dintre growth mindset și fixed mindset, acest lucru ajutând la îmbunătățirea relațiilor dintre ei.

IMG-20151123-WA0007Ce subiect crezi că i-a interesat cel mai mult pe cursanți? De ce?

Corina: Având în vedere deschiderea lor să meargă și să le povestească părinților despre growth mindset, tind să cred că sesiunea despre cum aplicăm această mentalitate de creștere în familie a fost cea mai puternică pentru majoritatea dintre ei. Sesiunea respectivă a fost organizată sub formă de debate și a fost foarte interesant să îi observ cum se documentează, cum își structurează argumentele și cum aduc exemple din experiențele lor personale.

Dobro: Cum ai reușit să îi faci să rămână atenți și concentrați de-a lungul cursului?

Mircea:   Nu știu dacă au fost atenți și concentrați pe toată durata cursului, ar fi utopic să cred asta. Au fost atenți și concentrați atât cât au avut ei nevoie să fie și atât timp cât și-au luat ce au avut nevoie din curs. Eu nu am făcut decât să le construiesc un context semi-structurat în care experiențele lor de viață să se prindă de niște concepte științifice și astfel să realizăm o nouă așezare a experienței în viața și în mintea lor. Adolescenții vor fi atenți, atât timp cât și tu ești atent la ei.

 

Ce sfat ți-ai da daca ai fi din nou la vârsta adolescenței?

Mircea:  Să fiu la fel de curajos și de deschis pe cât au fost și ei, să mă analizez în raport cu ceilalți și în raport cu mine, pentru a vedea ce pot îmbunătăți la mine.

Corina: Să fiu curioasă și să am curajul de a chestiona lucrurile. Ăsta-i un lucru pe care l-am observat la learnitași, care mie îmi lipsea pe vremea când eram în liceu. :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *